Over Praktijk Kracht

Praktijk Kracht is er voor iedereen die steun kan gebruiken bij het omgaan met (de gevolgen van) zijn of haar aandoening of ziekte. Praktijk Kracht biedt individuele coachingstrajecten op maat. Onze werkwijze kenmerkt zich door helderheid en een praktische en persoonlijke benadering. De wensen van de klant vormen het uitgangspunt van onze coaching. Iedereen ervaart zijn of haar ziekte anders, en geen mens of situatie is precies dezelfde. Daarom stemmen we de coaching af op jouw situatie.

Je hebt net gehoord dat je een ziekte hebt

Er komt heel wat op je af. Emoties als boosheid, verdriet en angst kunnen je overvallen. Maar ook praktische vragen dienen zich aan. Hoe pas ik dit in in mijn leven? Wat betekent het voor mijn werk, studie, gezinssituatie? Wij helpen je de nieuwe situatie helder te krijgen en opnieuw je keuzes te bepalen. Door verhelderende en steunende gesprekken kun je je ziekte een plek geven in je leven.

Je hebt al langer een chronische ziekte

Een chronische ziekte is zelden statisch. Denk je de ene week dat het redelijk stabiel is, de week erna kan de situatie er heel anders uitzien. Soms zijn de veranderingen zo groot dat begeleiding heel zinnig is: je relatie staat onder druk, je moet keuzes maken ten aanzien van je werk, je hebt moeten inleveren wat je mogelijkheden betreft. Of je zou zo graag even ‘vakantie’ willen van alles wat een ziekte met zich meebrengt.

Door coaching krijg je weer helder zicht op de situatie zoals die nu is. Van daaruit kijken we naar wat voor jou nu het beste is. In de coachingsgesprekken bij Praktijk Kracht vind je weer energie om door te gaan.

De gesprekken vinden plaats in een sfeervol pand aan de Herengracht. Het pand beschikt over een lift. Het is niet rolstoeltoegankelijk. Als je gebruik maakt van een rolstoel kunnen wij, afhankelijk van  de afstand, desgewenst op locatie afspreken. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende intake.

foto blik op Praktijk